Sumin Lim
2022. 11. 24. 22:01
The MiL-standard 1553 network
or as we also call it the MilBus,
now is bidirectional and more specific.
It's half-duplex, you know what that means.
Play video starting at ::23 and follow transcript0:23
It can have up to 32 sending and
receiving entities with it,
and it's already dual redundant by design.
It is based on shielded twisted pair, again.
It's again linear topology.
The word size is only 20 bits now,
and the bit rate is one megabit per second.
So it's 10 times more performance as [inaudible].
Here we see the architecture.
Well, it looks similar to the one before,
but please mind first,
the second here, back-up bus called additional network.
There is internal redundancy management,
so whenever there's an error or a flaw on primary bus A,
the network switches over to backup bus B,
so that bus can be
used already for safety critical applications.
Play video starting at :1:38 and follow transcript1:38
Another very important thing is
that in order to realize half duplicity,
we have a so-called bus controller; entity Number 1,
BC, that actually controls and
orchestrates all the communication traffic on the bus.
So nobody sends and receives
on the bus unless told so by the bus controller.
With that, collisions can be
prevented by that managing agency, the bus controller.
Play video starting at :2:23 and follow transcript2:23
On that slide, you see some transmission control schemes.
The bus controller actually orchestrates and
manages all the communication traffic
that's going on on the network.
No remote terminal which
are all the other components
on the bus are allowed to either
send or receive a message without
the explicit direction of the bus controller.
On this slide, we see
transmission control schemes for the MilBus.
If the bus controller wants to
send data to a remote terminal,
it sends and receive command to the remote terminal,
it sends only the data,
and then commands its status word
from the remote terminal.
Play video starting at :3:24 and follow transcript3:24
If data has to be sent from
a remote terminal to the bus controller,
then the bus controller
sends a sent command to the remote terminal,
which by itself then
sends first its status then the data.
Last, if data needs
to be sent from one remote terminal to another,
then it's the task of the controller to tell
the receiving remote terminal to get ready for
reception and tells the sending entity
to send off its data.
So again, no communication takes
place without the explicit consent of the bus controller.
MiL 표준 1553 네트워크
또는 MilBus라고 부르기도 합니다.
이제는 양방향이며 더 구체적입니다.
반이중 방식입니다. 그게 무슨 뜻인지 아실 겁니다.
::23에서 시작하는 비디오를 재생하고 대본을 따르십시오.0:23
최대 32개의 전송 및
그것과 함께 엔터티를 받고,
설계 상 이미 이중화되어 있습니다.
다시 차폐 트위스트 페어를 기반으로 합니다.
다시 선형 토폴로지입니다.
워드 크기는 이제 20비트에 불과합니다.
비트 전송률은 초당 1메가비트입니다.
따라서 [들리지 않음]보다 10배 더 성능이 좋습니다.
여기서 우리는 아키텍처를 봅니다.
뭐, 예전 모습과 비슷하지만
하지만 먼저 염두에 두십시오.
여기서 두 번째는 추가 네트워크라는 백업 버스입니다.
내부 중복 관리가 있으며,
따라서 기본 버스 A에 오류나 결함이 있을 때마다
네트워크는 백업 버스 B로 전환됩니다.
버스가 될 수 있도록
안전이 중요한 애플리케이션에 이미 사용되었습니다.
1:38부터 비디오를 재생하고 대본을 따르십시오.1:38
또 다른 매우 중요한 것은
반이중성을 실현하기 위해서는
소위 버스 컨트롤러가 있습니다. 엔티티 번호 1,
BC, 실제로 제어하고
버스의 모든 통신 트래픽을 오케스트레이션합니다.
따라서 아무도 보내고 받지 않습니다.
버스 컨트롤러가 지시하지 않는 한 버스에서.
이를 통해 충돌이 발생할 수 있습니다.
관리 기관인 버스 관제사에 의해 방지됩니다.
2:23부터 비디오를 재생하고 대본을 따르십시오.2:23
그 슬라이드에서 몇 가지 전송 제어 체계를 볼 수 있습니다.
버스 컨트롤러는 실제로 오케스트레이션하고
모든 통신 트래픽 관리
그것은 네트워크에서 진행됩니다.
원격 터미널 없음
다른 모든 구성 요소입니다
버스에서 다음 중 하나를 수행할 수 있습니다.
없이 메시지를 보내거나 받다
버스 컨트롤러의 명시적 방향.
이 슬라이드에서 우리는
MilBus의 전송 제어 체계.
버스 컨트롤러가 원하는 경우
원격 터미널에 데이터를 보내고,
그것은 원격 터미널에 명령을 보내고받습니다.
데이터만 전송하고,
그런 다음 상태 단어를 명령합니다.
원격 터미널에서.
3:24부터 비디오를 재생하고 대본을 따르십시오.3:24
에서 데이터를 보내야 하는 경우
버스 컨트롤러에 대한 원격 터미널,
그런 다음 버스 컨트롤러
보낸 명령을 원격 터미널에 보내고,
그 자체로
먼저 상태를 보낸 다음 데이터를 보냅니다.
마지막으로 데이터가 필요한 경우
하나의 원격 터미널에서 다른 터미널로 전송,
그런 다음 컨트롤러의 임무는
준비할 수신 원격 터미널
수신 및 발신 엔터티에 알립니다.
데이터를 전송합니다.
다시 말하지만 의사 소통이 필요하지 않습니다.
버스 관제사의 명시적인 동의 없이 장소.