IoT value modeling
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- [Instructor] Smart products and connected products are predominant in IoT. Unfortunately, these types of products often fail because the incremental value is less than the incremental cost. Value modeling addresses this. It is a three-step process for creating valuable IoT products. Again, let's consider an IoT dryer. Our first step is to define the value proposition. In this case, it's dry clothes as quickly as possible or for as cheaply as possible, while maintaining their integrity. In the next step, we quantify this value proposition. There are two parts. There's ventilation and heat. Both contribute to the evaporation of liquid into gas which is what in effect a dryer does. So in this case time or energy is a function of ventilation, heat, and pricing. To quantify this model, we need to capture certain variables. They could include fan speed, angular velocity of the drum, load weight, heater temperature, drum temperature, and finally electricity pricing. These variables expose the sensors that we need to include in our IoT dryer. It's important to note that the model is not a one and done solution. Overtime, as we capture more and more of these variables, we refine the model and it becomes more accurate. Once we have our IoT dryer in software form, we can manipulate it to solve it in different ways. For example, if we want to dry the load as quickly as possible, we can minimize time, we can then take those variables to configure the dryer so that it dries the clothes in the shortest amount of time. Next, we look at analytics. As mentioned earlier, the model has improved by capturing additional data points for each variable. At a high level, we can classify analytics in three ways. Looking into the past. For example, perhaps we want to do a report to see how our IoT dryer utilized energy. Looking in the present. Perhaps we identify a heating coil that's overheating so we shut down the dryer. And looking into the future where we make predictions on let's say how long the clothes will take to dry. Value modeling is a key differentiator between an IoT product and its smart and connected counterparts. The smart product may have an embedded chip to determine timing. The connected product may be connected to your phone so you can look inside or get a message when your laundry is finished. The IoT dryer can dry clothes as quickly as possible or dry them for as low a cost as possible and it can be connected to a network of other IoT dryers, together all contributing to a cyber model that improves all of their quality. The incremental value of a smart dryer isn't that high. Same for an incremental value of a connected dryer. How much more would it be worth to be able to get a text message from your dryer or to be able to look inside it? It's key to put value front and center when designing your IoT product. Use the process of value modeling to go beyond creating merely a connected or a smart product.
IoT 가치 모델링
IoT에서는 스마트 제품과 커넥티드 제품이 대세입니다. 불행히도 이러한 유형의 제품은 증분 가치가 증분 비용보다 적기 때문에 실패하는 경우가 많습니다. 가치 모델링은 이 문제를 해결합니다. 가치 있는 IoT 제품을 만들기 위한 3단계 프로세스입니다. 다시 IoT 건조기를 생각해 봅시다. 우리의 첫 번째 단계는 가치 제안을 정의하는 것입니다. 이 경우 옷을 최대한 빨리 말리거나 최대한 싸게 말리면서 본래의 상태를 유지합니다. 다음 단계에서는 이 가치 제안을 수량화합니다. 두 부분이 있습니다. 환기와 열이 있습니다. 둘 다 액체가 기체로 증발하는 데 기여하는데, 이는 사실상 건조기가 하는 일입니다. 따라서 이 경우 시간 또는 에너지는 환기, 열 및 가격 책정의 함수입니다. 이 모델을 정량화하려면 특정 변수를 캡처해야 합니다. 여기에는 팬 속도, 드럼의 각속도, 부하 중량, 히터 온도, 드럼 온도 및 최종적으로 전기 요금이 포함될 수 있습니다. 이러한 변수는 IoT 건조기에 포함해야 하는 센서를 노출합니다. 모델이 하나의 솔루션이 아니라는 점에 유의하는 것이 중요합니다. 시간이 지남에 따라 이러한 변수를 점점 더 많이 포착하면서 모델을 개선하고 더 정확해집니다. 소프트웨어 형태의 IoT 건조기가 있으면 이를 조작하여 다양한 방식으로 해결할 수 있습니다. 예를 들어 옷을 최대한 빨리 건조시키려면 시간을 최소화할 수 있습니다. 그런 다음 이러한 변수를 사용하여 건조기가 가장 짧은 시간에 옷을 건조하도록 구성할 수 있습니다. 다음으로 분석을 살펴보겠습니다. 앞서 언급했듯이 모델은 각 변수에 대한 추가 데이터 포인트를 캡처하여 개선되었습니다. 높은 수준에서 분석을 세 가지 방식으로 분류할 수 있습니다. 과거를 찾고 있습니다. 예를 들어, IoT 건조기가 에너지를 어떻게 활용하는지 알아보기 위해 보고서를 작성하고 싶을 수 있습니다. 현재를 찾고 있습니다. 아마도 우리는 과열되는 가열 코일을 식별하여 건조기를 끄게 될 것입니다. 그리고 우리가 예측을 하는 미래를 바라보며 옷이 마르는 데 얼마나 걸릴지 말해봅시다. 가치 모델링은 IoT 제품과 스마트하고 연결된 제품 간의 주요 차별화 요소입니다. 스마트 제품에는 타이밍을 결정하기 위해 내장된 칩이 있을 수 있습니다. 연결된 제품을 휴대폰과 연결하여 내부를 보거나 세탁이 완료되면 메시지를 받을 수 있습니다. IoT 건조기는 가능한 한 빨리 옷을 말리거나 가능한 한 저렴한 비용으로 건조할 수 있으며 다른 IoT 건조기의 네트워크에 연결할 수 있어 모두 품질을 향상시키는 사이버 모델에 기여합니다. 스마트 드라이어의 증분 가치는 그렇게 높지 않습니다. 연결된 건조기의 증분 값에 대해서도 동일합니다. 건조기에서 문자 메시지를 받거나 내부를 볼 수 있다면 얼마나 더 가치가 있습니까? IoT 제품을 설계할 때 가치를 최우선으로 하는 것이 핵심입니다. 가치 모델링 프로세스를 사용하여 단순히 연결되거나 스마트한 제품을 만드는 것 이상을 수행하십시오.
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