Schools of Hope.
The majority of students in the world take good quality of education for granted.
>take ~ for granted . 전세계 대부분의 어린이들은 양질의 교육을 받는 것을 당연하게 여긴다.
However, children in developing countries, like Kenya, have severely limited access to education.
그러나 케냐와 같은 개발도상국의 어린이들은 교육을 받을기회가 심하게 제한되어 있다.
In order to give equal opportunities of education to those children, the US based foundation, Bridge, built schools in Kenya with a brilliant idea.
그런 어린이들에게 균등한 교육 기회를 제공하기 위해 미국에 기반을 둔 브릿지 재단이 훌륭한 아이디어를 바탕으로 케냐에 학교를 짓고 있다.
Since the schools that require solid brick structures take much time and cost a lot to build ones in much shorter time and at fewer costs.
>브릿지 재단은 벽돌로 학교 건물을 지으려면 시간과 용이 많이 걸린다는 점을 감안, 적은 비용과 시간만으로도 학교를 지을 수 있는 방법을 찾아냈다.
They used tin walls, supported by plywood frames, to build schools.
재단 측은 합판틀로 지지되는 주석벽을 이용해 학교 건물을 지었다.
There are also fewer bathrooms and small courtyards for the kids in the schools.
화장실 갯수는 일반 학교보다 적고, 운동장 규모도 작다.
Classroom equipment was also cut down to the bare minimum. There are just basic tools, such as modeling clay and chalkboards in the classrooms.
교실 용품 역시 최저 수준으로 삭감했지만, 공작용 점토나 칠판 등의 기본 용품은 갖췄다.
Consequently, the expense of building one campus was more $1,800. 그 결과 1800달러만 있으면 학교 건물 하나를 지을 수 있다는 의미가 된다.
This means that schools can be erected in everywhere with no worries of costs and time. 이는 비용과 시간 걱정 없이 어디에든 학교를 지을 수 있다는 의미가 된다.
The schools also provide standardized curriculum in an effort to offer best quality education to students.
학교에서는 학생들에게 최상의 교육을 제공하기 위해 정규화 된 교과가정을 따른다.
All the teachers at each school should follow the complete standardization.
모든 교사들은 정규 교과과정에 따라 수업을 진행해야 한다.
These schools will provide a better education for children in Kenya. And, they will be able to dream of better futures, thanks to their education.
이 학교들은 케냐 어린이들에게 보다 나은 교육을 제공하게 될 것이다. 그렇게 되면 케냐 어린이들은 교육 덕택에 보다 나은 미래를 꿈꿀 수 있게 되는 것이다.
The teen times
'etc' 카테고리의 다른 글
dsdfsdfsdf (0) | 2014.02.10 |
---|---|
영어 선생 블로그 (0) | 2014.02.02 |
인접행렬 최대크기 (0) | 2014.02.01 |
민감한 체질에 맞는 건강관리 (0) | 2014.01.30 |
blog (0) | 2014.01.12 |